Monday, November 8, 2010

It's Party Time, Cuban Style

Cafe Fuerte is reporting that the Cuban government has announced that it will hold the 6th Congress of the Communist Party in the second half of April, 2011.  (See also Granma).

The main goal of the Congress, announced by President Raul Castro on Monday, November 8, 2010, at a meeting with Hugo Chavez commemorating 10 years of cooperation between Cuban and Venezuela, is to analyze "the updating of the economic and social model of the country."

The 5th Party Congress took place in 1997 and the 6th was set to take place eight years later in 2002.  However, it has been repeatedly postponed.

Castro also announced the start of a national popular debate over "the social and political aims of the country" set to take place from December 1, 2010 through February 28, 2011.  The debate is to be based on a guiding document that will appear tomorrow, sold for one peso in all the nation's newsstands.

Keep reading to hear Granma tell it... (in other words, "It's the economy, stupid").



Raúl explicó que el congreso se concentrará en la solución de los problemas de la economía, en la actualización del modelo cubano, que adoptará los lineamientos de la política económica y social del Partido y la Revolución.

Será un congreso de toda la militancia y de todo el pueblo, que participará en las decisiones fundamentales de la Revolución, subrayó el también segundo secretario del PCC.

El proyecto de lineamiento de la política económica, que se debatirá en el VI Congreso del PCC, llevará un proceso previo de discusión masiva, que comenzará con la realización de seminarios para los cuadros partidistas, a partir de la segunda quincena de este mes.

Desde el primero de diciembre hasta el 28 de febrero -explicó Raúl-, el proyecto se discutirá en todas las organizaciones de base del Partido y en el seno de la masa de trabajadores y la comunidad.

Recalcó que la batalla económica constituye hoy, más que nunca, la tarea principal y el centro del trabajo ideológico de los cuadros, porque de ella depende la sostenibilidad y la preservación del sistema social de la Isla.

No comments:

Post a Comment